fredag 16 mars 2018

Intensiva dagar med Annika Af Klercker

Måndagen kom och Annikakursen närmade sig. Snön absolut kräkvräkte ner och i ganska blöt form också. Hann med att hjälpa till och skotta ett tak lite på förmiddan. Det bygget mådde heller inte så bra av all snö. Eftersom Liza var sjuk så fick Salsa ta Pippis plats i eftermiddagsgruppen. Eftersom jag redan var anmäld där så bytte jag Uno mot Vie. Körde alltså två själv av sex på eftermiddan. Just det var ganska lugnt, med två largehundar i klass 2 så är det inte ovanligt med typ fem hundar mellan på tävling. Jag hann inte se mycket alls av de andra i min grupp dock, vilket jag upptäckte på kvällen sedan. Jag promenerade hem hundar, matade dom och mig samt får. Duschade innan jag tog bilen tillbaka. Skönt för sedan var jag inte hemma förrän vid tio. Dagen efter fick Uno äntligen vara med, han hade längtat länge då. Alla hundarna har skött sig super och jag kände mig barnsligt nöjd efteråt. Sådär glad som man kan bli av agility ibland. Mina hundar är verkligen de bästa också, så olika men ändå så fungerar vår kommunikation bra. Jag gillar att kursa både för Annika och Enya eftersom de inte försöker tvinga på mig nåt sätt att handla på. Jag får göra på vilket sätt jag vill bara jag vet vad jag håller på med och det passar mig perfekt. Jag märker ganska tydligt att jag ändå har en plan och jag vet vad jag vill med mina hundar och vår träning. Jag märkte det på Enya och jag kände samma nu för Annika. Sedan är det ju roligt att man får beröm och de tycker att mina hundar är bra grundtränade. När jag kom hem bjöd gubben på lunch på Hambokrog. Hann med en promenad i skogen och lite vila innan det var dags och bege sig till Hallen igen för kursstart med ett nytt härligt gäng nybörjare på agility. Filmade nästan inget bara ett pass på Salsa, då Helen var och tittade en stund på eftermiddagen












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar