torsdag 29 mars 2018

Xtra händelserik vecka

Den här veckan gick om möjligt ännu snabbare. På måndagen när jag var ledig hann jag inte särskilt mycket. Byggde på staketet ut mot vägen för tredje gången. Eftersom det nu börjat töa på dagarna men det är fortfarande kallt på nätterna så blir det riktigt hård skare. In mot gården syns inte ens staketet. Fast det börjar i alla fall att synas lite grus och gräs (mot väggen på södersidan av röda huset) All is och snö föll äntligen ner från alla tak och alla fönster klarade sig. Var till Cissi på genomgång på första gången på säkert tre år. Jag bokade tid för mina låsningar i axeln men hon hittade betydligt fler grejer. Hon tyckte jag var riktigt dålig i ryggslutet också. Det är de där ”kasta ut fårbädd musklerna” och jag vet att jag arbetar fel. Det är bara svårt att arbeta rätt då jag även har det där ned knät. Tror jag vrålade som om jag befann mig på förlossningen ibland. Ny tid bokad i alla fall så nu ska jag hålla i det. Gick till Hallen på kvällen och byggde bana till tunnelraceträning som mina fick köra före. Alla var nöjda utom Salsa som tyckte hon borde fått kört mer såklart. Det var ju bara två anmälda till temakvällen så vi höll inte på så länge. Det var vår första på test men den lockade inte så många. Antingen beror det på att de flesta redan går kurs eller att det inte är rätt koncept. Det är svårt att veta vad folk vill ha liksom. På tisdagen var ju skolinspektionen hos oss, eftersom de träffade även hälsoteam och huvudman så var det galet mycket folk där hela dagen. Som extra krydda kom kulturskolan (6 personer) och visade instrument. Jag fick ha mina sexor i musik i alla fall vilket var bra då det gått bort många gånger och jag vet att det vi påbörjat nu tar minst sex veckor. Gah 😳 sommarlov snart! På kvällen hade jag ju kurs också det var bara en borta så då blir vi ju ganska många. Jag hann inte gå med hundarna innan så det blev efteråt. Sedan skulle jag blogga och lägga upp övningarna, det måste jag göra direkt för annars glömmer jag. Så det blev sen kväller och jag hade dessutom svårt att somna. På onsdagen var det en ganska vanlig dag förutom att jag var trött som en tok. Jag skyller det på tidsomställningen, faktiskt har jag aldrig känt av det förr men nu så. Är väl för att jag fyllt 50, det händer ju så mycket då. Vi tackade av Bengan som jobbat sin sista dag hos oss, då han ska njuta av pensionärsjobbet. Mysigt att se alla barn som spontant kramade om honom i matsalen. Vi har så fina barn hos oss, även om man ibland blir smått galen på några 😉 Det var även helt underbart på eftermiddan, solen sken och barnen sken dom också. Vi hade musik på och det dansades, några fortsatte att bygga iglos som de börjat med tidigare på dagen. Kan verkligen bara stå och känna mig lycklig då. Älskar mitt jobb, de små människorna som har sån humor och de människor jag arbetar med. På kvällen var jag inte så kaxig dock, promenerade hundar och uppdaterade en grej jag glömt (tydligen) på klubbens hemsida. Det var så roligt för jag trodde verkligen jag gjort det. Sa åt någon att hon måste uppdatera sidan. Förlåt men även solen (jag) har visst fläckar 😂😆 Skärtorsdagen innebar för det första att man möttes av en kraschad häxa. Efter det blev det sång med de bästa, småfolket på förskolan. De har förresten döpt om mig till sångKarin istället för långKarin. Det var ju jättesmart det, konstigt att inget större barn kommit på det under åren. Ja, ja man får vända sig till de allra minsta om man behöver smarta lösningar tydligen. Dagen avlöpte sedan med kvaststafett, äggkastning och prisutdelning på årlig äggtävling. Eftersom skoldagen var kort och många gick hem tidigt blev fritidseftermiddagen lugn men lång. Hann både blogga och göra påskhälsning. Vi passade faktiskt på att nåltova lite vilket var jättemysigt ända tills jag stack mig i fingret 😂 På kvällen tänkte jag gå ut direkt men hamnade på sängen. Tur mannen kom och utfodrade mig, vi hämtade upp Snurre och åkte till nya stället (gamla Venedig) och åt. Efter det gick jag på promenad och det blev i månskenet i stället för solen. Det gick bra det också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar