tisdag 21 augusti 2018

Agilityläger

Det kändes lite roligt att säga det, att jag skulle på läger. Det är liksom barnen och jag som åker på sånt. Grejen var att jag hade ju gillat konceptet redan när de annonserat om lägret men anmälde mig inte. När nu Helen skulle sälja sin plats så var det klart att jag tog chansen. Hade ju ändå en ledig helg utan tävling liksom. Hur som helst så drog jag ner till Kista och Stockholmsavdelningen på lördag morgon för att gå på läger för Heidi och Annika. Vi körde handling i två grupper, jag gick för Annika på lördagen. Vie fick gå och hon var så duktig hela helgen. På lördagseftermiddag var det valfri workshop och jag gick på Runnings med Annika och gungan med Heidi. 

På lördagskvällen fick de andra träna lite och jag tog en lång promenad innnan jag matade dem. Efter det drog jag ut till Adelsö och hälsade på Tina och familjen. Fick träffa Vies kullbror Vargen som påminner så mycket om Uno. Jessie och gamla fina Oj-Oj, som hunnit bli 14 år.  Jag var ut till Lunda också på vägen ut, när jag ändå hade vägarna förbi. Har inte varit ut till varken Adelsö eller Lunda på ca tio år. På lundagård verkar det numera bo massor med människor. Tog tio färjan tillbaka och letade parkering i Frösunda ett tag innan jag däckade vid midnatt. Har aldrig sovit så bra borta tror jag. 

På söndagen var det handling med Heidi, ett gemensamt föredrag och workshop/distanshandling med Heidi. Avslutet var jätteskoj med tipspromenad och EO bana. Lämnade Staden vid halv sju först så det blev verkligen en helhelg.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar