torsdag 16 augusti 2018

Helg

På lördagen var vi i väg och rev ett älgpass igen. Ganska nära där vi tappade bort Salsa en gång för länge sedan. Hon hängde på Zeb som hade drev.... Det var i alla fall mellan Hammarsbovägen och Gräsberg. Det var vid gräsberg Sara och jag höll på att göra på oss då Zeb och Kovo drog efter nåt som lät väldigt mycket. När vi sedan såg de stora björnspåren vid myrstacken så fick vi något som liknade frossa. Eftersom gubben sagt att vi var på björntäta områden så blev man glad över de stora orörda myrstackarna. När vi kom hem så klöpp vi gräs med stor och liten maskin. På eftermiddan var jag till pappa och fikade eftersom han fyllde år. Skurade en sväng i ladugården och började kratta upp äpplen. Sedan var det dags att packa. På söndagen var jag till Tierp och tävlade men hade också med en tidtagning till Häverö BK. Till skillnad mot för lördagen så var det ett opålitligt väder. Regnade när jag kom fram och eftersom jag hade regnkläderna underst så hann jag bli blöt innan jag ens börjat dagen. Lite senare på dagen var jag långt bort i skogen utan regnkläder när värsta skuren kom. Kom tillbaka till regnjsckan som jag naturligtvis lämnat med fodret upp. Hade lite otur på det viset 😂 så allt var galet blött när jag packade ur hemma sedan. Banorna var svåra och roliga med många olika vägval. Det enda negativa var att banvandringen kändes för kort. Just eftersom man kanske skulle gjort lite olika med dem men man hann liksom inte fundera så mycket på det. Vi diskade oss mest men jag var jättenöjd med många grejer (Mest slalomingångarna)Vie nollade och vann ett hopplopp. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar