tisdag 7 augusti 2018

Jyckenytt 2007

Hittade en jyckenytt från 2007 hemma hos Pia. Det var kul när jag bläddrade runt och såg att många människor faktiskt är kvar och ledsamt att se så livfulla bilder på någon som inte längre finns hos oss. Några har gift sig och någon fick ett tack för man byggt nya klätterhinder till klubben. Dessa har vi redan kastat och de vi har nu var med på bild från en agilitykurs för Veronica Backe i tidningen. Det är verkligen tid att byta 😂 Syrran och jag omnämndes som ”Haggor” hur man nu ska tolka det. Dåtidens nätkränkning 😂😂🤣 Jag hade rapporterat från SM som gick i Kristianstad, årets VM stad. Sara, Emil, Olle ❤️ och jag hade åkt. Gemensamt för agility och lydnad var det ju på den tiden och såklart hade Fia-Friends representanter i lydnaden. Jag hade träffat systrarna Jäder där, vi bodde på samma camping. Fina U som jag räknar som en av de vänner jag kan lita mest på idag. Jag var kritisk till hur upplägget hade varit, då speakern inte ens sagt vilka hundar som var diskade inför andra loppet. Redan då var jag engagerad i upplägg och regler. Detta var på stenåldern så det fanns knappast nåt på nätet. Jag kommer ihåg att vi fick åka därifrån pgr av störtregn och inga resultat kom. Vi ringde sent på lördagskvällen till någon som var på plats och kunde gå och läsa på listorna. Då hade vi redan kunnat räkna ut på egen hand att jag kommit just utanför final 21:a plats, jag var riktigt sur. Jag beskriver också banorna och det är så sjukt långt ifrån dagens agility. 2007 känns som längesedan men då hade jag ändå redan hållit på sedan -97. Snart dags att lägga av? synd att jag tycker det är så himla roligt bara. Och när jag tittar på sidan över styrelse och sektorer så stämmer utrycket: Många kommer och går men webbmaster (dvs lilla jag) består. Världens häftigaste illustrationer gjorda av Sara också.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar