lördag 11 augusti 2018

Fin kväll

Har inte orkat göra så överdrivet mycket mer än att promenera hundarna på kvällarna men på tisdagen for Stefan och jag till Hembygdsgården i Hårga för att gå på allsångskväll med Hanna och Lina. Det var varmt och skönt och sådär trevligt som det oftast är på såna här lokala tillställningar. Varje meter man går så är det ju bekanta ansikten liksom. Tyckte det var så mysigt att de avslutade med båda familjerna på scen. Hannas dotter Ida sjöng och de andra körade, dansade eller kompade. På onsdagen tränade jag faktiskt lite agility, det var riktigt länge sen. Hundarna var glada och duktiga. På torsdagen kom de från Tierp och hämtade tidtagningen som jag sålt. Det var Karin och Yvonne so jag gick tävlingsledarutbildningen med. Det var kul att surra lite med dem. De skulle ha DM och det var kanske var tionde år de behövde ha det i Uppland. Skillnad mot för oss som inte haft något på fyra år. I det här distriktet är det väl bara tre klubbar som har kapacitet att ha ett DM kanske. Det dök upp bilder från DM 2013 nämligen häromdagen. Då vann vi med laget och Salsa vann induviduellt. Jag hade klippböckerna då och fyllde i dem. Böcker som varit med sedan -98, väldigt tråkigt om de försvinner i alla fall. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar