söndag 26 oktober 2014

Effektiv helg

Har hunnit riktigt mycket den här helgen. Började i fredags med att vi band upp 5 kvigor och tog in 4 stycken utifrån. Nu har vi bara 12 stycken som är ute som vi fortfarande inte har plats för. Vi städade ur garaget så man kan ställa in bilen. Fick skrapa rutorna på torsdagsmorgonen ju. När jag ändå var i farten så städade jag i stallet också. Man bara slänger in grejer där under sommaren. Stängningsgrejer och röjsågar huller om buller. Men nu är det fint. Även skullen och snickarrummet fick sig en omgång. På eftermiddagen åkte jag till Bollnäs då Emil skulle prova ut nya glasögon. Vi hittade Jonas där i Bollnäs också. På lördagen gick jag i ladugården båda stöken, vi flyttade isär ko och kalv som var i boxen. Den har fortfarande krokiga ben, jag har aldrig varit med om att de varit så segt att rätta till sig. Skjutsade iväg Jonas och handlade. Städade en våning. På eftermiddagen kom solen och vad pigg man blir då på nåt sätt. Nu hade det varit bara grått i  några dagar. Gick på en lång promenad när de slutat jaga vilket de gjorde här nere då. Söndagen har flugit iväg med ladugård, agilityträning ute, det är riktigt varmt och skönt ute. Fix med lampor och strålkastare. Vi har matat fåren och jag har byggt ett ledd till kossorna. Vi har gjort vinter och kopplat bort vatten och tömt vattenkar. Jag klippte 18 rumpor och de blev så snygga.
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar