lördag 4 oktober 2014

Röjt

Fick ny frys och för att få plats med den så började jag plocka i grejer. Ni vet när man flyttar saker från ett ställe till ett annat. Det slutade med att jag varit i flera rum och stökat. I gästrummets skrivbord fanns en massa leksaker och serietidningar. På översta våningen har jag ett helt rum som förråd. Det röjde jag ur för kanske två år sedan. Sedan dess har alla pojkarna röjt i sina rum och dumpat gamla skolgrejer och leksaker i mängder. Man kom knappt in där. Så då började jag röja där också. Hittade gamla skolgrejer och läste Olles dagbok från när vi var på Gran Kanaria. Han hade väl haft i läxa att skriva. Hittade hans projektarbete om finska vinterkriget och ett skolfoto. La mig i hans rum en stund och det luktar fortfarande Olle där. Är så glad att jag låtit rummet stå kvar. Går ofta upp dit och filosoferar. Han hade det ljusaste och finaste rummet i hela huset. Det känns så konstigt att mörkret blev så stort i det där rummet. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar