söndag 30 november 2014

Intensiv helg

Den här helgen har varit nåt utöver det vanliga. Förutom att jag gått en massa i ladugården så har vi hunnit med ganska mycket extra också. Vi har äntligen städat i mjölkrummet och fikarummet. Jag skurade ju där i höstas men sortera bland grejerna vågade ju inte jag göra själv. Det har vi gjort nu. På lördagen var vi och åt julbord faktiskt. Brukar inte gå och äta så där men eftersom mamma fyllde 70 på fredagen så passade det ju bra. Vi var väldigt dumma som vilade oss en stund när vi kom hem. Gud va segt det var att gå ut till kossorna sen då. Vi har flyttat isär tvillingarna och deras mamma. Vi ställde in den där som går så dåligt där ett tag. Förhoppningsvis blir hon bättre snart. Den ena kalven åt jättebra i kväll  men den andra har jag knappt fått i nåt. På lördags kvällen fick vi åka till veterinären med Snoddas som hamnade i stövarns käft. Det var faktiskt ganska oprovoserat den här gången. Zeb mår inte bra och det bara small. Han blev förbannad på Uno också för någon dag sen. Hos veterinären var han inte snäll, tur att man kan söva dom. Gick och la mig halv två så det är ju inte konstigt att man varit lite seg idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar