söndag 9 november 2014

Lördag

Var dubbelpass i ladugården och hann inte mycket mer än att gå i skogen ned hundarna och laga lunch däremellan. 297:an var dålig fick henne knappt att gå in till mjölkning på kvällen. Stefan menade att vi får se om det vänder under natten. Hon är vår älste ko just nu, 13 år. På kvällen skjutsade jag Emil till Kungsholmen för han skulle trubadura lite där. Söderkvists åkeri fyllde 90 år och hade kalas. Träffade Billan och pratade med henne. Dom hade egna erfarenheter och vilken skillnad det är att träffa såna människor. Dom liksom går rakt på sak och frågar hur man mår och hur det går. Jag har haft båda deras barn i skolan och sedan var deras älste Alvin lite av bästis med Jonas på högstadiet. Så vi har ju korsat våra vägar på lite olika sätt. Det var skönt att prata med henne i alla fall. Sedan träffade jag ju Ann förståss och det är ju alltid trevligt. Det är ganska långt mellan gångerna men det känns alltid som vi tar vid där vi sist skildes åt. Det var hennes förtjänst att Emil skulle spela där. Hon tyckte de var så bra när Anette fyllde år så hon hade tipsat sin kusin om Emil. Sedan satt jag länge och pratade med en annan sedan förr. Hade mina hästar hos dom när hennes tre barn var små. Tre barn som alla har strulat, vet inte men det känns som hon levt i vårt helvete i minst 10 år. Hennes barn lever dock men vilket liv då. En är åtalad för mord och en hade nyss legat inne i Hudik med samma livslolust som Olle. Hur som helst skulle jag ju bara vara chaufför åt Emil och det blev några fina stunder av samtal där ute på holmen.  Spelningen gick bra, var både uppskattad av publiken och Emil tyckte det var kul. Kanske kommer fler förfrågningar så han kanske får träna in lite gamla hits också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar