måndag 17 november 2014

Trött

Vet inte om det var att vi gick i ladugården jättetidigt både lördag och söndag. Eftersom Stefan skulle jaga och hade samling vid halv åtta så fick vi börja runt fem. Vädret har varit grått hela helgen och det blir aldrig riktigt ljust. Jag har i alla fall varit väldigt trött i helgen. Idag sov jag till halv nio men jag har varit trött idag också. Tog en längre promenad eftersom Zeb inte var med. Han är inte pigg just nu, stackarn. Hemmajobb på måndagar innebär disk av kalvamman och idag stängde jag en bit till grannens hästar också. De skulle låna en bit av åkern vid deras hus och jag tyckte det var bäst att jag stängde så det blev som vi vill ha det. Sedan var vi till fåren först fick salsa valla på åkern en stund. Hon fick ta in dom i fållan och gå lite trångt en sväng också. Det tycker hon är väldigt jobbigt men hon skötte sig. Sedan var Uno dit och jag tror äntligen polletten börjar ramla ner. Han gjorde nån rusning idag också men på det stora hela så var han duktig. När mörkret kom for jag en snabbis till Bollnäs och handlade till fritidspartyt i morgon. När jag kom hem städade jag nedervåningen och kollade på sista delen av Happy valley som jag kollat på några veckor nu. Nu kan jag inte sova.... Lustigt det när jag är så trött hela tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar