torsdag 13 november 2014

Jaha

Då har det gått några arbetsdagar igen då. Jag tycker liksom att det är tisdag och torsdag hela tiden. Jag hinner knappt med nånting. Den här veckan har vi i alla fall dragit igång luciat ordentligt. F-1-2 ska ha på skolan och 5-6 i kyrkan. Har haft ont i ryggen igen den här veckan. Igår gjorde jag dessutom världens dummaste grej. Skulle kliva över grinden på förskolan men fastnade med inneskon. Drog åt mig benet och då var grinden inte riktigt stängd så den for upp. Fasiken vad ont det gjorde , jag flög ca en meter framåt och slog i båda knäna. Tog emot mig med handen som blev blå och svälld. Jag trodde absolut jag skulle svimma så ont gjorde det. Vinglade in i köket och där stod det som tur var en stol där jag satt en stund. I dag känns det som att någon kört över mig. Värst är det med mitt gamla skadade vänster knä. Har ju både en gammal ledbandsskada och skruvar i det. Dessutom har jag sovit dåligt i två nätter för Uno har väckt mig och velat ut. Vet inte riktigt men han hade skitit inne också men det var inte jättelöst heller. Idag verkar han pigg i alla fall. Hoppas det så man får sova. Har inte ens varit ut med hundarna på kvällarna jag är liksom helt slut nu. Har ingen energi alls när jag kommer hem. Hörde en underbar förklaring av en unge i dag. Karin satt på samlingen och berättade att 5- åringarna som är med henne ibland satt som ljus och lyssnade. Då utrycker ungen detta "jamen ni vet väl att ljuden kommer med åldern" ibland har ungar de bästa kommentarerna.

Hur ofta har man blommor plockade i november? det har vi i skolrabatten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar