måndag 24 november 2014

Samma grå

Idag är det måndag och samma gamla gråväder igen. Regn och blåst..... Jag är fortfarande förkyld. Jag hade tur när jag gick på promenaden för då var det i alla fall uppehåll. Gjorde den lite senare eftersom vi hade möte i förmiddags på hundhallen. Räknade hur många lysrör som behöver bytas och hur hög stege vi behöver. Annars rullar den där hundhallen på liksom, vi har köpt det mesta som vi vill ha där och vi har världens bästa bokningssystem. Även om det har varit grått i helgen också så var de kallt på söndagen och då blev det faktiskt lite snö på marken. Så himla tråkigt att det försvann. Gick till hundhallen och tränade lite på lördagen, jag är inte alls bra i mitt knä så jag kunde inte springa särskilt bra men hundarna var glada i alla fall. Liza hade varit där före och lämnat både hinder och karta. Körde bara en av kombinationerna dock. Sara gick i ladugården på eftermiddagen så jag hann göra både tacos och städa. Vi drog fram diskmaskinen och tog bort sockeln under skåpen bara för att konstatera att det var väldigt blött där. Det har nog läckt lite tidigare också. Det var ganska skitigt och råttorna hade haft väldans skoj därunder. Så det var i alla fall välbehövligt med en storstädning där. Vi har också skruvat ihop benen till långhoppet som vi köpt till Hundhallen. Idag var det i alla fall plusgrader så jag kunde byta vattnet hos fåren. Annars har jag ägnat måndagen åt lite disk av kalvamma, städning och handling. I kväll var jag till jobbet på APT, riktigt skönt att göra det en ledig dag. Inget mer kvällsjobb den här veckan men en annorlunda vecka väntar helt klart. I morgon vanlig tisdag, på onsdag planeringsdag och på torsdag må bra dag på Haneborg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar