måndag 3 november 2014

Tävling

På söndagen for Sara och jag till Rättvik för lite lagtävling. Skönt med tävlingar där man hinner gå i lagårn, duscha, fika och rasta hundar innan man åker. Vi åkte vid halv elva och var framme i god tid innan banvandring. Skönt att vi inte tävlade klass tre innan för man får väldigt ont i öronen i den där körhallen. Det är ett förfärligt liv och man får skrika jättehögt för att hundarna ska höra en. Kovo har jordens hjärtklappning därinne och jag tror inte det är för att han ska få springa, han liksom hoppar till av alla ljud. Stackarn men han är duktig som kan gör så bra ifrån sig på banan ändå. Bollfors körde på tre och i agilityn diskade pippi sig. Kovo hade 10 fel. Hansesgården fick totalt 20 och kom på 7:e plats så det blev ingen pinne. Synd på salsa för hon tog kontaktfälten. Det blev två rivningar som jag får ta på mig för hon kom för tajt på dom. Jag är lite nojig när jag kör lag och vill se hundarna hela tiden. Så jag väljer ofta framförbyte och snurrar hela jag istället för att blindbyta och hålla kursen stadig. Jag gjorde flera framförbyten där jag absolut skulle ha valt blindbyta om det var träning. Hur som helst hade vi fin tid i agilityklassen också näst bäst av alla. I hopploppet gick nästan alla hundarna jättebra. Kovo rev ett och unix och Pippi nollade. Hansesgården slutade också på 5 fel. Hade vi varit nolla så hade det varit pinne helt klart. Kajsa rev bakersta på långhoppet, synd.... salsa och Nana gick snabbt och felfritt båda två. Vi kom hem strax efter sex och då gick jag ut och hjälpte Stefan i ladugården. Han var ju själv och skulle ha kommit in väldigt sent annars. Hann även klippa några rumpor och ta en fin bild på Sara som kom och skulle kolla på nån stolp, Sedan åt vi och dog i soffan. Gott sällskap av myskatt och trötta hundar. Kovo var helt färdig.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar