lördag 21 november 2015

En del dar

Lördagen var en sån dag då allt strulade, såna dagar skulle man ju helst stanna i sängen och dra täcket över huvet. Det började med att foderbilen inte kommit under natten heller. Fodret har varit slut ett par dar och det går inte att lura kossorna allt för länge. De får ju foder i mjölkgropen och äter normalt under mjölkningen, nu var de stökiga och stångade på inredningen och sparkade av sig. Dessutom mjölkar de ju sämre. Vi började krångla utan foder och så plötsligt dök den upp. Men då är det ju knöligt att få igång allting. Är liksom inte bara att starta upp. Allt är liksom gammalt där ute. Vi kom in sent och promenaden med hundarna blev mitt på dan. På väg hem från skogen så händer detta: Jag kommer gåendes i lugn och ro på grusvägen vid grannarna på andra sidan vägen. Rätt som det var så drog den röda katten iväg som en rem och alla fyra hundarna hängde på. Nästan så de drog ikull mig och Uno tappade jag. Han jagade upp den stackars katten i ett träd. Katter klarar sig ju alltid men dumma dryga hundar. Åhhh vad arg jag blev! De brukar väl inte bry sig om katter. Sedan lunchade vi lite lätt för jag tänkte laga mat på kvällen. På kvällen hann vi mjölka 7 kor innan en krubba ramlade ner. Vi blev tvungen att köra resten på halv kapacitet, kom inte in förrän 8. Inte särskilt sugen på att laga mat då. Blev lite fil och godis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar