söndag 8 november 2015

Men nu är det väl ändå Lite höst

I fredags morse skötte Sara och jag kossorna då Stefan skulle på skogsägarjakt i Axmar. Var en sväng till Bollnäs på dan då jag var utan hundmat. Tur vi köpt bil till Jonas som jag kunde låna. Var även en sväng till Hallen på kvällen. Uno fick köra någon kortare kombo innehållande bla slalom. Kollade på idol och stickade helt fel avslut på en vante...... För övrigt så har jag jobbat på med mina slöjdupogifter varje ledig stund. På lördagen skötte Sara och jag kossorna igen för då skulle de jaga här. Blev väldigt glad när jag på eftermiddagspromenaden träffade på mina älgar. De senaste dagarna har det regnat lite grann, under hela oktober hade det inte kommit nåt regn. De nämde Kilafors och en ort till på riksradion som enda i landet utan regn i oktober. Det blir väldigt kladdigt på en gång i alla fall. Kossorna har haft det bra ute på dagarna men idag bestämde vi att de får stanna inne i morgon. Mest för de andra kvigornas skull, vi har ju 15 stycken ute. Det vore mycket trevligare om de kunde få ligga under tak i foderhallen på nätterna nu. Erika och jag var och itränade en sväng, det var så varmt i hallen. Uno var pigg i typ 2 varv. Efter ladugården i kväll var vi till Karlsson och firade en 17 åring samt fars dag. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar