söndag 29 november 2015

Jobb å jobb?

Några intensiva dagar på fritidsjobbet eftersom vi tränar lucia med typ alla. På torsdagskvällen hade förskolan sitt julmys. De hade pyntat och gjort så fina kullisser, man kände knappt igen sig i gympasalen. Sedan hade de ju världens gulligaste tomtar och möss som artister också. Herregud vilken sötchock! På kvällen var vi till mamma och firade hennes födelsedag lite i förskott för Anna skulle bort i helgen. Jag känner mig verkligen helt slut och säger att jag skulle kunna somna sittandes nästan. Då frågar någon men i morgon är du väl ledig? Ja, svarar jag utan att tänka efter nå vidare. Glömde bara den lilla detaljen att det väntar tre och en halv dags ladugårdsjobb. Men visst är jag ledig på sätt och vis för mjölkproduktion börjar allt mer likna fritidssysselsättning eller föreningsarbete. Eftersom det inte lönar sig direkt men det är ju väldigt roligt. Fritt är det väl också tror de som inte själv är bönder. Många verkar tro att man kan bestämma själv över sina dagar. Vet inget man sitter fast så i klockslag som här, allt är rutiner för djuren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar