fredag 21 oktober 2016

Bra vecka

Vissa veckor är så sköna, den här jobbveckan har varit en sån. En sån vecka när det man har planerat blir som man faktiskt har tänkt det. En sån vecka när jag haft många givande samtal med den yngre generationen jag omger mig med. Tror inte de finns nåt ärligare och klokare än barn. Det var en vecka när ett kvällsmöte inte blev av pgr av ett skadat finger. Men å andra sidan blev det två sena kvällar då jag hade sena barn en dag. Väntade in en kollega den andra dagen. Det var också en vecka när många av oss var borta men mitt fina lilla arbetslag löser det också. Vi byter och trixar så det ska bli så bra som det bara går ändå. Dessutom lite deltidare som går in och jobbar på sina lediga dagar. En bra sak till som hände var att jag hittade två jättefina nya låtar i musiklärargruppen på fb. Den ena fanns bara att lyssna på, men jag lyckades ackordsätta den. En låt inför FN dagen. Sedan kände jag mig som bäst i världen ett tag. Så gick det bara en dag så hittade jag en jättefin höstvisa som någon snällt hade delat med sig av. Sjöng den på torsdagen och de gillade den skarpt. Tror att dessa två kommer att bli stora favoriter framöver. Kvällarna har präglats av matthet, är verkligen slut på energi då. Två kvällar har Jonas varit hit och ätit. På tisdagen bjöd jag på pannkaka och på torsdagen kom han med pizza. Tur att vi har en unge kvar lite grann i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar