måndag 24 oktober 2016

Ganska effektiv dag

När jag vaknade spöregnade det men dom tur var så slutade det innan vi gick ut. Tror inte Snoddas hade uppskattat en till regnig dag. Uno hittade en död fågel som han hade i käften hela promenaden. Han vägrade släppa den, fy vad äcklig! När jag kom hem betalade jag lite räkningar och sorterade i några skåp. Sedan kom Anki och Elsie hit och hade en avslutande träff. Vi fick sån fin present men egentligen har vi väl redan fått den finaste redan, alltså pojken, för han har vi ju fortfarande kvar på nåt vis. Lagade lunch och sedan skurade jag buren. Fick provåka Stefans nya bil och sedan körde vi undan alla grindar. Sedan stolpade jag fårens vinterhage, det var tur det regnat lite för tidigare gick det inte att få ner nåt alls i marken. Gör lite större hage än förra vintern för jag tror att jag kommer vilja ha dem hemma nu i vinter. Det känns inte helt lugnt när man får höra att de sett en varg med en katt i munnen i Hallen tex. Det känns riktigt roligt det här med fåren tycker jag. Bara lite jobbigt med de där två jag måste ta bort men de börjar bli riktigt skruttiga så det finns inte mycket annat att göra. Var ner på byn med återvinningsgrejer, så skönt att bli av med det. När jag kom hem duschade jag och åt sedan var jag till Hallen för lite träning med Erika. Det gick ganska bra, Uno var lite övertänd och Vie är så lydig. Hon är inte säker på slalomen än så vi fick träna den lite separat. Lava var nog lyckligast i alla fall. Hon hade inte fått kört agility på jättelänge. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar