söndag 16 oktober 2016

Intensiv vecka

Den här jobbveckan blev extra intensiv då jag var i ladugården varje morgon. Stefan jagade ju älg och måste gå in vid halv sju för att hinna. Tis-Tors körde vi det konceptet men på fredagen var han inte med. Tur det för jag började före åtta i Segersta också. Hade ju långfredag den här veckan också så man kände sig ganska mör ändå utan ladugård på morgonen. På fredagskvällen så skulle jag skynda mig ut med hundarna innan det blev mörkt. Så helt plötsligt är alla hundarna utom Snoddas borta, hör hur någon skäller en bit bort till höger. Strax efteråt kommer det ett rådjur skuttande över stigen. Högst tio meter framför oss och Snoddas såg den inte ens. Han måste verkligen se dåligt. I alla fall så kom alla tillbaka utom Uno. Jag vet ju att han kan vara borta ett tag, ändå så hinner jag måla upp värsta scenariot. Jag skulle verkligen inte klara av att det hände  honom nåt. Älskar på riktigt den vovven! Hur som helst så höll batteriet på pannlampan ta slut och det började bli riktigt mörkt. Gick hem och lämnade gamlingarna och hämtade fler batterier. Sedan traskade jag iväg till skogen igen med Vie och Salsa. Då hann jag inte så superlångt innan han kom på stigen. Åh vad lättad jag blev när jag såg honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar