söndag 23 oktober 2016

Ett effektivt dygn

Vilken tur jag har som får jobba lite extra på min tidiga fredag. Det blir ju lätt att man dåsar till annars. Band upp några kvigor och flyttade några. Sedan hjälpte jag till i ladugården då det var provmjölkning. Kom in ganska sen och orkade inte så mycket mer än att sega framför TV:n. På lördagen provade vi igen och band upp lite fler djur. Tömde en hel box som förberedelse för det sista rycket.  Skyndade mig ut med hundarna för sedan for vi och kollade på några ungtackor. De är av sorten Helsingefår. De var jättefina, i många olika färger. Vi bestämde att vi ska ha fem i alla fall. Minst ett helsvart blir det för de var så himla fina. När vi kom hem så åt vi innan vi körde hem de sista kvigorna från Spännars. Det gick bra fast de sista fyra var väldigt springiga och stirriga. Men nu är alla hemma och inne. Kossorna går ute på dagarna men det är ju inte hela världen för de har ju tak. Var till Hallen med Vie, Salsa och Uno. De var lika glada som jag över att få komma in!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar