tisdag 4 oktober 2016

Effektiv dag

Ledig måndag innebär ju inte direkt vila. Tog i och för sig lite sovmorgon men sedan var det full fart hela dagen som började med hundpromenad. Lika fort som löpet kom var det över för Unos del. Äntligen kan de vara tillsammans igen. Vet inte hur mycket jag fick ur världen den här måndagen men det var en hel del. Vi fixade en del i nya pannrummet, målade lite och bar in lite ved. Sedan städade vi utanför och ställde dit en vagn med ved som vi täckte med en pressening. Röjde lite i stallet också när vi ändå var där. Plockade undan alla utemöbler och grillen. I samma veva så röjde jag lite i röda huset också. Sedan skruvade jag bort alla infångarna på mina gamla hinder. Tog isär de som gick och la undan dem, kastade en del. Vi var och lunchade på Hambokrogen, skönt att slippa laga mat. Efter lunch körde vi runt och vände på lite badkar där kvigorna gått. Gjorde lite höst helt enkelt. Senare var vi och matade kvigor både vid paddoken och här hemma. Sist så tränade jag lite och sedan kom mörkret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar