tisdag 11 oktober 2016

Pust

Började min lediga dag med att gå ut i ladugården och hjälpa till med kossorna. Det är ju älgjakt den här veckan och om inte jag hjälper gubben så finns det inte en chans att han skulle kunna vara med. Skjutsade sedan Emil till bussen då det var dags att åka tillbaka till Stockholm. Var ut med hundarna när jag kom hem och hörde då två skott. Det visade sig att det var Stefan som skjutit en kviga. Efter en stor kopp kaffe satte jag igång med grovstädning på tre riktigt skitiga ställen. 1. Hundhallen, höststädade både fikarummet och själva Hallen. Dammsög runt hela sargen. Dessutom sög jag hela mattan, det har jag inte gjort någongång. Fick med en del gummigranulat men det var liksom inte mycket att välja på då hela mattan fått en hinna av hår. 
For hem och åt innan jag gav mig på nästa 2. Fikarum, toa och omklädningsrum i ladugården. Hade inte städats sedan i april så det var ordentligt skitigt. När jag ändå var i farten så tog jag även nr 3. Bilen! Sedan var det typ slut på dagen så jag duschade och gjorde mat. På kvällen var jag ner till Hallen, var dit med handdukar jag tvättat. Passade på att träna lite med Vie och Uno. Kollade på fotboll sedan, Jonas var också här. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar