tisdag 4 oktober 2016

Helg med får SM

Helgen gick fort. På lördagen var jag ut med hundarna samt matade kvigorna vid stallet. Byggde ett staket bakom ungdjursladugården inför kvigflytten. Sedan hämtade jag Eva och vi for upp på fårvallnings SM där vi skulle hjälpa till. Min gamla klubb x-läns vallhundsklubb arrangerade. Det var liksom samma folk som förr, träffade många bekanta. Är inte ens medlem längre, har helt glömt bort det. Måste komma ihåg att betala in avgiften. Man såg inte så mycket av tävlingen därifrån där vi var. Sista hund gick efter 18 så det hann nästan bli mörkt innan det var klart. Jag var helt slut när jag kom hem, hade liksom frusit i flera timmar. Gick och la mig redan vid halv tio, man var inte så kaxig den här lördagskvällen. Vi hade bröllopsdag också men inte ens det orkade vi uppmärksamma. 

Uppe tidigt på söndagen och var och satte upp lite drivfållor vid kvigorna. Tog sedan hem dem över 83:an när det blev ljust. Det är alltid lite pirrigt att ta hem dem. Just det här gänget höll ju på att ta knäcken på oss vid utsläpp så visst var det extra nervöst. Skönt när de var på plats! Städade på nedervåningen. Var ut med hundarna och hann med en kort träning innan jag for till Bollnäs igen. Det var final och de 15 bästa tävlade på söndagen. Jag hade lite tur för jag behövdes inte i hanteringen så jag kunde titta på upplösningen från publikplats. Man såg ju betydligt bättre från den sidan. Kul att se för Eva Karlsson kom trea. En himla tur med vädret också, solen sken hela dagen. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar