måndag 27 november 2017

Förra veckan

När jag äntligen började repa mig och började jobba var det sjukt segt att komma igång. Var helt virrig första dagarna och glömde nästan bort att mata hundarna på tisdagen. Sedan var jag sjukt trött på kvällen. På onsdagen hann jag inte ens hem eftersom jag var upp på klubben på föredrag. Tävlingspsykologi med Emelie från bruksviljan. Det var riktigt bra, klart man hört liknande förr men hon var skön i det här med att tänka på det som gör en gott. Att man inte ska lägga energi på sånt man inte kan påverka var också bra att påminnas om. Och fokusera på det som man är nöjd med. På fredagen ramlade jag och slog i svanskotan på rasten. Gick på sidan i slänten eftersom jag tyckte det såg isigt ut på vägen. Trodde det var jord där jag gick men det var lera med is under. Mörbultad var ju en lindrig beskrivning. Hämtade upp Emil som kom med bussen. Fast sen åkte han  till Bollnäs direkt men Jonas kom hem istället så lite sällskap fick vi. Fick dock åka och installera ett gäng som skulle vara i Hallen hela helgen. Staffe terrier rasklubben som skulle ha agilitykurs och skulle bo och stå ned husbil. Var dit och fixade med ström eftersom fiberfolket lånar det vanliga uttaget. Roligt med entusiaster, de kom från både Falkenberg i söder och Piteå i Norr. 

Tog hem fårens bal på måndagen och på onsdag morgon hade de äntligen knallat hem. Då bar jag snabb och stängde in dem. Hade de nya och gamla ihop under två nätter innan jag lät dem gå ut tillsammans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar