tisdag 28 november 2017

Tävlat

Kanske inte var det allra bästa att åka iväg och tävla när man knappt tog sig in i bilen. Men jag var faktiskt så himla sugen på att komma hemifrån. Jag kunde liksom knappt göra annat än att promenera under lördagen. Tog det väldigt lugnt hela dagen blev tvungen att åka och handla men fick sällskap av Emil. På eftermiddan kom Helen förbi med några av de största saffranskringlor jag sett. Goda var de också! Eftersom jag faktiskt kände mig lite uttråkad så bestämde jag att kliva upp och se om jag kunde åka. Rullade iväg när jag såg att det inte var något snöoväder. När det gäller agilityträningen så har den i alla fall varit obefintlig. Hundarna var i alla fall nöjda. Åkte tidigt då jag verkligen behövde parkering nära då jag hade väldigt få hundar mellan mina starter. I första loppet diskade jag både Salsa och Uno, Vie rev två. Salsa tog ett hinder innan slalomen som inte var med i domarens ritning. Uno sprang förbi hinder nr 2, var bara en cirkel egentligen så jag gjorde dumt som satte honom i starten och inte gjorde flygande. I det andra loppet hade Uno en rivning, Salsa en vägran och Vie nollade kom tvåa och fick sin tredje pinne. Så glad att jag kom iväg eftersom jag fick träffa så många trevliga agilitykamrater igen. Vi var ganska många Bollnäsmänniskor på plats och det gick riktigt bra för de andra också. Pippi gick bäst av mallarna och hon kombtreaviben och vann den andra. Jag såg inte Helens och Kiwis lopp eftersom jag åkte hem innan. Tur jag fick se det på film efteråt. Kirsti var snäll och filmade ett lopp med Vie. Jag borde verkligen bli bättre på det där med att filma. Det är bra att se vad man gör. Hade fruktansvärd värk på kvällen sedan men det var det helt klart värt. Fick ta hem lite priser och tillsammans blev det en hel prispall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar