lördag 10 februari 2018

Veckan

Veckan började med ledig måndag, tur det så hann vi med att göra allt vi behövde. Nästan hela dagen gick åt till att skotta fram fårgrindar och så igen. Vi skottade även av taket och resten av gården. Hoppas det inte kommer så mycket fler såna här snösvängar nu. Men det är ju bara början av februari så det är väl att hoppas för mycket. På måndagskvällen hade jag kurs igen och det är då väldigt skönt att ha hallen och vara i för det var då inte mysigt ute den här veckan. Kallt varje morgon, knappt så Snoddas vill gå ut. På onsdagen hade vi härligt besök av Folkungar som gjorde olika grejer med eleverna, de yngsta fick se en föreställning och de äldre fick ha workshop. På onsdagen kom Emil hem men då kom inte jag hem förän sent eftersom jag for direkt efter jobbet till klubben på styrelsemöte. På torsdagsmorgonen vaknade jag och var täppt i näsan igen, hur är det möjligt? Jag hade ju varit sjuk färdigt nu. Tog det bara lugnt på kvällen i alla fall. Jag ha sovit jättedåligt den här veckan, när jag ska sova så är jag hungrig och när jag äntligen somnat så vaknar jag efter en liten stund. Det går bra med en eller två sådana nätter men när det blir för många på rad skulle jag behöva sova i kapp. Fredagen var helt galen eftersom Stefan fyllde år och jag ska bort i helgen. Jobbade kortfredag och kom hem vid 14. Då gick jag till Hallen och tränade lite eftersom jag tyckte synd om dem som inte fått gjort något på hela veckan. Städade även där och fixade lite inför helgen då det kommer nåt gäng som skulle bo över. Åkte hem och bakade en tårta, åkte och handlade, lagade mat och var ute och fixade åt fåren. De fick ny höbal och jag bytte vattnet. På kvällen kom några och fikade, vi firade Stefans 51 års dag väldigt lätt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar