måndag 7 maj 2018

Helg

En sån helg när sommaren kom och det blev liksom 20 grader varmt och vidrigt ovant. Då just har man som mest att göra, tyckte vi hade en bra plan ändå. Eller jag hade men gubben ska ju lägga sig i och ändra saker. Jisses vad vi har gjort många saker tillsammans i helgen och jisses vad osams vi blir 😂 Jag blir galen när han ska lägga sig i sånt som jag tycker jag har bra koll på. Jag har liksom stängt alla fållor typ själv jämt och nu har han plötsligt behov av att ha hjälp när han ska gå och stänga. Jag är mer inne på att fördela om du går där så går jag där men det gillar inte han. Hur som helst var det ganska mycket jobb på fållan bakom huset efter fibergrävarna. Men vi hann i alla fall göra både ettan och fårhagen klar. Fårens nätfålla behövdes också lagas efter snötrycket. Planen var ju att ta ner näten i höstas men typ dagen efter fåren kom hem så kom det ju 1/5 meter snö. Så näten har stått ute hela vintern. På söndagen kunde de få komma ut och beta lite i alla fall. De blev väldigt glada! Nu är sommarvattnet påkopplat också, så nu känns det som att det ör på gång på riktigt. För övrigt så hann vi ta ner en del buskar och kratta klart stora sidan. Jag hann också skura mjölkrumsgolvet, det är också ett rum att fundera på vad man ska göra med? Det är ju ganska stort när den stora tanken försvann. Planterade blommor, började laga hinder, uppdaterade klubbens hemsida och var och handlade. Hann en hel del alltså. Salsa är fortfarande orakad men det blir nog snart nu. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar