torsdag 3 maj 2018

Inofficiell

Då kom dagen då jag skulle göra mitt praktiska prov. Det kändes riktigt bra att vi tagit beslutet att vara inne, då regnet vräkte ner. Det var som mest 50 anmälda, vilket ändå var ganska bra. Tycker det verkar vara svårt att få folk att komma på inofficiella. Det försvann några men då fick ju jag träna på att göra strykningar och göra återbetalningar. Med mina fem som startade två lopp utom tävlan så blev det ändå typ 48 starter totalt. Liza ritade och dömde och Thomas kom från Gävle Bk och examinerade. Skönt att ha honom intill när jag skulle göra första klassen liksom. Jag gjorde några fel och fick rätta till dem. Vi tappade kontakten med nätet och bläckpatronen tog slut. Allt som kan hända på en större tävling liksom. Med bästa funktionärerna rullade det på perfekt. Skönt att få det där överstökat, det är ju inte så att man är helt ovan. Har väl hållt på med sånt här sedan käre Alars tid, han gjorde det första tävlingsprogrammet för agility ju. 

Efteråt lämnade vi banan och öppnade hallen för banträning, på uppställd bana. Jag gick dit med mina fina på eftermiddagen. Alla var glada utom Salsa som verkligen inte tyckte hon var klar när jag tyckte det 😂

När det gäller den pågående debatten om lösviktststunnlar så var det i alla fall tillräckligt många sandsäckar på tunnlarna här. För att de skulle ligga stabilt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar