tisdag 22 maj 2018

Skön ledig måndag

Eller inte...
Började dagen med promenad och fick ta en annan väg hem eftersom de var grävmaskiner på andra sidan vägen. Kom fram från andra hållet och gick över åkern förbi grannarna från Västerås. Vinkade till dem för de satt ute. Redan då på morgonen var det riktigt varmt. Var till Cissi på massage och tyckte att kroppen kändes ganska bra ändå. Några ställen som så klart var lite ansträngda, jag snittade ju över 20 000 steg förra veckan. Fixar både bank, apotek och affär när jag ändå är i Kila. Kommer hem och lagar balansen i värmen från Hell. Svettas nästan ihjäl, äter och åker och lämnar tillbaka några grindar i en ännu varmare traktor. Eftersom jag ska stänga åt fåren och inte har några isolatorer så åker vi och skruvar ner några. När vi håller på med det ringer grannen och säger att det brinner hos västeråsfolket. Vi åker dit och medans jag står och tittar så ökar branden till minst det tredubbla. Räddningstjänsten tar lång tid på sig innan de kommer. De kommer fel väg och när äntligen bilen rullar in så är det bara en person med. Då brinner det ganska mycket i bland annat en torkad gran som ligger på vår avverkning bakom deras tomt. Det brinner också i hörnet på en vedbod. Bakom huset är det 50 meter till järnvägen och bortanför den bara skog. Storskog ända till Dalarnas län. Vi fick hjälpa till jag matade slang som heller inte lätt rullade. Killen från räddningstjänsten skarvade och Stefan sprutade. Efter ytterligare tio minuter så dyker resten av styrkan upp men då är redan elden under kontroll. Usch vad illa det hade kunnat gått om det hänt på kvällen eller så. Vilken tur att Gert kom hem och såg och vilken tur att vi var hemma och nära. Jag som tyckte min kropp kändes okey på morgonen lyckades förstås sträcka lårmuskeln så jag knappt kunde gå sen. Gick hem och stängde om lite åt fåren. På kvällen for jag till Bollnäs då en ny kille på klubben var snäll och visade lite Nosework. Fick låna lite grejer av Pia så vi kan blrja träna in det hemma. For till klubben sen och tränade lite gunga och slalom. Det var vackert, varmt och galet med mygg. Innan jag kom i säng så var det långt efter midnatt. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar