tisdag 19 juni 2018

Boktips!

Man kan gärna skippa omgiven av idioter men alla människor borde läsa den här. Den repeterar ganska mycket det som står i idioterna ändå. Den här boken går ju lite mer på djupet och framförallt så förklarar den våra svagheter. Det är ju dessa manipulatörer använder sig av, de letar fram dina svaga sidor. Är man någotsånär medveten om hur man själv är som person så är man också medveten om sina sämre sidor. Efter att ha läst boken har jag fått svar på många av mina frågor. Jag har lärt mig mycket om hur andra färger kan bli manipulerade. De gröna ”strutsarna” som är så konflikträdda t ex. Jag har inte lärt mig så mycket om mig själv men förstått att min personlighet är det som räddat mig i det här. Röda personer är svåra att manipulera eftersom de säger vad de tycker och skiter i vad andra tycker. Även blå är svåra eftersom de har koll, de dokumenterar och samlar på sig fakta. Jag är röd, blå och lite gul. Både blå och röda är lite av ensamvargar så det där med social utfrysning funkar inte så bra. Inte på det viset att jag inte surrar med folk men jag har inte så många riktigt nära mig. Och jag älskar att bara sitta i en stuga med bara mina hundar en helg. Jag har ändå vacklat och helt tappat tron på mig ibland. Som vargen i Bamse, det är ju ingen ide att han är snäll för han får ju ändå inte vara med. Det har ju inte spelat någon roll om jag varit rättvis och behandlat folk trevligt heller. De följde med ändå. Det har fått mig att börja vackla i hurdan jag ska vara som person. Som tur är har jag haft några att bolla med hela tiden. Folk som hållt mig kvar på rätt sida om förnuftet. Som har talat om för mig att jag är bra som jag är. Att jag inte ska ändra på mig. Nu kan jag nog också säga att jag känner mig klar! Efter att ha läst och lyssnat på boken och helt brutit med energitjuvarna så kan jag nog äntligen på riktigt lämna det bakom mig. 1 år och 5 månader efter det att det började. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar