måndag 4 juni 2018

Sommarfeeling

Emil kom hem på torsdagskvällen, så himla skönt att ha honom nära ett tag allra helst dessa dagar. Fredagen fortsatte med samma väder, bara det att det var tryckande som att det var åska i luften. Vi gick och badade på fritids och just när jag skulle åka hem så kom det faktiskt några droppar. Där i segersta alltså, ju närmare Lilltjära jag kom ju mer blå var himlen. Det är lite kris här snart.... just nu växer inte gräset alls och det som finns bränns bort. Inte bra varken för köttätare eller vegetarianer! För övrigt så är man ganska glad att man inte har en hel besättning av djur längre att oroa sig för men det är ju rent egoistiskt. På lördagen åkte vi faktiskt till Bollnäs, det var så mycket vi behövde handla så det var galet. Det tog ganska lång tid när gubben var med. På eftermiddan kom Jonas också så vi fick se honom lite, vi grillade och satt ute fast det nästan var för varmt. Lite senare tog Emil och jag hundarna i bilen (eftersom Snoddas ville följa med) for ner till sågen och badade. Jag trodde den lilla terriern skulle dö av lycka, han simmade och simmade. Han kanske dör på kuppen men det kan det väl vara värt då i så fall, eftersom han då dör lycklig. Emil badade också det tyckte de var lite konstigt. Stefan kom och vi la i bryggan, skönt för då slipper Salsa hoppa från stenen hela tiden. Senare var vi till Karlssons en sväng då vi blev bjudna på världens godaste lamm. Det bästa med att hälsa på hos syrran är att våra projekt som vi har på gång alltid framstår som små i jämförelse med deras. Sedan fick vi hälsa på världens gulligaste kaninungar igen. Kom hem efter tio och då kom jag på att jag var anmäld till en tävling på söndagen. Packade in allt och tänkte att jag ställer klockan och ser om jag har lust på morgonen. Jag har ju skippat två tävlingar nu pgr av att jag inte haft tid. Hade missat att anmäla till Häverö och anmälde till västerdalarna i stället. De hade tävlingarna på Malung- Sälens BK och det tog bara lite längre att köra dit än att åka till Höverö. Eftersom jag hade lust och inget annat för mig så åkte jag alltså. Salsa och Vie tävlade, Uno är under karens efter medicinsvängen. Dubbla agility och hopp. Det var vår första utomhustävling och de var lite konfunderade i början, de tyckte det var långt mellan hindren och hade dåligt drag i första klassen. Vie vände och ville inte gå upp på gungan i första heller. Hundarna blev bättre för varje lopp och mina ben blev allt sämre, jäklar vad jobbigt det var att springa. Det var 29 grader varmt och jag hade dem väldigt tätt. Nummer 3 och 6 och femman var struken och så. Jag var glad att inte Uno var med om jag säger så. Lyckades inte med ett felfritt lopp men Salsa gjorde ett såå himla fint hopplopp men vände i en tunnel och diskade sig. I samma vann Vie på 5 fel (hon ramlade ur slalomen). Jag fick använda min "kom hit hand" på båda och de tog den så fint. Har saknat det med att tävla då jag behöver få inspiration till träning. Fanns mycket jag vill plocka ut från banorna där och träna på nu. Det tog lång tid att köra hem eftersom jag blev tvungen att sova lite i woxna..... 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar