måndag 14 juli 2014

Dagar och en 20-åring

De senaste dagarna har varit dryga, på lördagen körde vi hö och allt var bara jobbigt. Kvällen spenderade vi hos Nomyrs som bjöd på hamburgare och tennisturnering. Vi är nog inte de allra trevligaste gästerna då Stefan somnade på soffan efter mat och en match. Sedan var vi till skolan för att kolla på första halvlek av bronsmatchen på storbild i studion. En bra sak som hände i helgen var att vi räddade en liten igelkott. Stefan skulle laga en krubba i mjölkgropen och fick höra ett ljud från ett luftintag i taket. Eftersom vi såg en liten igelkott när vi städade skullen så misstänkte han att den tagit sig ut där. Mycket riktigt det ramlade ner en liten kotte med dammiga ögon. Vi satte ut den i trädgården och jag såg den böka runt där dagen efter. I går  fyllde Emil 20 år och det kan ju inte vara jättekul med två föräldrar vars ork tynat. Det krävdes en kraftansträngning bara att åka och handla samt fixa lite fika. Jag har fortfarande problem med mitt minne när jag ska handla. Jag kommer oftast hem utan det jag ska ha. Den här tröttheten som drabbat oss hänger nog också ihop med sorgen. Vi får känna på lite av depressionens kännetecken och symtom helt enkelt. 


Vinnaren av tennisturneringen och även grillmästaren. 




Liten blir stor det är 20 år sedan Emil kom till världen med en himla fart. 


















1 kommentar: