lördag 19 juli 2014

Kusinträff och tävling

Vi var på den årliga kusinträffen med mina kusiner på mammas sida. Det var häftigt att se huset de köpt i Flästa utanför Arbrå. Jösses vad jobb de dragit på sig och vilket fint stall de byggt. Annars var det jobbigt att träffa folk, de flesta hade jag inte pratat med. Jag har varit låg hela veckan och det är svårt att prata om hur det går för oss. En kram och "vad vi har tänkt på er" gör att jag bara vill böla. Ännu värre med de som klämkäckt utbrister. "Hej är det bra med er?" Nej!!! vill man ju bara skrika för det är klart att det inte är. Jag var psykiskt utmattad efter några timmar. Vi var där i kanske tre timmar och det åskade hela tiden när vi var där. Tur vi tog Kovo med oss och att vi var i ett stall. När vi kom hem hade det åskat här hemma också.

På fredagen åkte Sara och jag till Skutskär och tävlade lag. Träffade lite fina vänner igen och sprang lite. Det blev inga pinnar för lagen men våra hundar var duktiga allihop. Salsa som hunnit med typ tre agilitypass efter vilan fick köra hopploppet som lite träning och vad glad hon var då. Det blev en rivning och en vägran på slalomen för att jag var för långsam. 

Kovo åt sönder en stålbur då han var obevakad i en kvart, fyra järnrör hade han lyckats fått bort. Undrar vad han hade hört där då eller om det bara var paniken. Han har varit knäpp hela veckan då han väl känt det i luften. Det har ju åskat lite nästan varje dag också. Tryckande värme har varvats med störtskurar och åska. Så även på fredag eftermiddag när vi kom hem. Jag satt med honom i bilen i säkert två timmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar