måndag 31 augusti 2015

Höstbestyr

Det finns några säkra tecken på att sommaren lider mot sitt slut. Ett är att man ständigt ska öppna åt gubben för han ska mata djuren som är ute. Nu har till och med knäppisarna som går vid 83:an fattat att med traktorn kommer nåt bra. De är fortfarande skeptiska men i början var de sjukt stirriga så fort man kom i närheten av hagen.
Ett annat säkert tecken på höst är att vi tar in djur. Eftersom Fortum ska komma och byta en stolpe i fårhagen i morgon så tog vi in de fem småttingarna som gått där ett tag. Det gick faktiskt över förväntan, bara en som vrångaste sig och som vi i princip fick lyfta en bit. Vi flyttade in tvätten i stora ladugården och så började jag den lilla tvätten därinne idag. Fruktansvärt mycket skit det blir på ett år. Man får liksom köra med fullt tryck två cm ifrån för att få det att släppa. Men fint blir det! Tränade lite med Salsa och Uno på eftermiddagen. Senare gjorde jag en väldigt god sak: jag åkte iväg med alla tidningar, plast, metall och glas till återvinningen. På kvällen var jag till jobbet på kvällsträff med fritids. Kul att vara fler! Mycket nya infallsvinklar, man blir allt lite hemmablind efter flera år. Både karin och jag tillhör ju snart fossilerna på skolan (skratt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar