söndag 9 augusti 2015

Krokom

På fredagskvällen packade jag in mig, salsa och Uno och for till Brunflos tävlingar i Krokom. Bodde på Ava gården och skulle ju bara sova när jag kom fram. Men de sista milen var dryga då jag bara vågade köra typ 60 km/h då folk blinkade hela tiden. Först var det 4 älgar som stod och betade precis vid vägen. Sedan var det en olycka också med 2 bilar och en lastbil inblandade. Tydligen hade den ena personbilen stannat för att kolla till en annan bil som hade voltat. Så kom lastbilen och körde rakt in i den. Det var vad de sa på radion dagen efter i alla fall. När jag passererade låg lastbilen på sidan i diket. Det är därför man ska åka tidigare, ska försöka komma ihåg det till någon annan gång. Men jag är verkligen jätteseg när jag ska åka så där på kvällen. På lördagen var Uno som vanligt ute och minglade lite i första klassen. Men jag hade bestämt mig innan för att försöka köra hela banan ändå. I Tierp tog jag ju bara några hinder på vägen ut. Men nu ville jag åtminstone träna slalom tex. I hopploppet tog jag hjälp av lite folk som kunde putta in honom i fall han stack. Det blev två kortare svängar till funkisar. Men på hinder var han felfri och fick faktiskt sitt första pris då han kom 6:a med 3 tidsfel. Salsa gick skitbra i hoppklassen och jag körde på henne jättebra. Vet inte om det var mina nya skor men jag tyckte jag sprang bra i helgen. Agility är riktigt roligt när det stämmer så där bra. Vi fick en par långa svängar men kom 5:a och det var bl.a. tre riktigt snabba norrmän före. Det får jag vara nöjd med. Agilityn tig jag tillbaks henne på balansen men hon rev ett innan också. Starten var riktigt bra där också. Hon tycker det är såååå kul så man blir glad bara av det ju. 
På söndagen var Uno ännu mer med mig. I agiltyklassen blev det tre mingel, ett missat hinder och en avramlad balans. I hoppen var han dock kvar hela loppet, han hälsade bara en snabbis på domaren. Sedan ramlade han ur slalomen några gånger. Men han var liksom med mig hela tiden så det kändes skönt. Upploppet var inte helt rakt och det satt folk väldigt nära. Men den linjen läste han jättefint och var till och med före mig i mål. Tänk om man kan släppa det där snart och börja koncentrera sig på agilityn. Salsa var riktigt duktig i hoppen men jag var otydlig. Jag är så fokuserad på att hon tex ska svänga så jag glömmer att visa vad hon ska göra. Jag blir så sur när jag gör så. Hon vill så gärna göra rätt så hon blir liksom osäker när hon inte får rätt info. Agilityn diskade vi igen (tog om balansen) men det ska jag sluta med. Hon lär sig inget av det där i alla fall och jag får väl bara ta att vi får fel där då på tävling. Det är ju inte så att jag strävar mot SM eller så och behöver stabila kontaktfält. Vi kör ju bara för kul och då ska jag inte göra så något mer. Hoppas jag kommer ihåg det till nästa tävling. Måste anmäla henne till någon mer för hon var ju jätteglad över att få köra lite ju. Tävlingarna var slut vid 2, skönt! Åkte över Ånge hem bara för att se nåt nytt. Kom hem vid 18 så det var riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar