lördag 15 augusti 2015

Ibland får man sura lite

Som när man åker till Märsta med Uno och han bara flokar runt. Mest utanför banan..... Han tog de tre första hindren och sedan bara larvade han runt. Gah !!!! Sliter mitt hår! Gick faktiskt och satte han i bilen sen, tänkte att han ska i alla fall inte ha jättemysigt och kul mellan det som händer på banan. I hoppklassen var han mycket bättre. Han var kvar med mig hela tiden och hjärnsläppet visade sig i form av att han gick ur slalom och missade två tunnelingångar. Det gör ingenting så länge det händer
saker kring hinder. Är bara när han liksom bara springer runt bland folk jag blir matt! Han är i alla fall mycket lugnare bland alla hundar och människor när vi kommer till tävlingsplatsen. Lämplig tävling var det, åkte hemifrån 8.10 och var hemma 16.30. Det enda jobbiga var väl att det var i varmaste laget. Men det blev en sväng till badet när jag kom hem.

Om man jämför hemma-Uno med borta-Uno så finns det ingen likhet liksom. Här hemma leker han med allt och hela tiden. Han vill få igång mig hela tiden också. Som igår när jag klippte gräs och han fick syn på targeten som låg där. Då stod han och trampade länge och väl.

"Titta matte vad duktig jag är"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar