söndag 23 augusti 2015

Norrlandstripp

Lastade in Emils alla prylar, mina grejer, Uno och cykeln. Vi hade ambitionen att komma iväg vid 8 men det sprack med en timme. Inte helt oväntat när det gäller oss. Första stoppet blev typ i Gnarp (tanka och glass) sedan stannade vi i Birsta och handlade lite grejer till cykeln. Vi stannade och åt på ett ställe strax söder om Umeå och sedan var vi och kollade in Karlssons gamla ställe utanför Luleå. Vi var väl framme i Haparanda någon gång vid 21. Vi bodde i samma hus, jag hade hotellrum och Emil hade bokat vandrarhem i en vecka. De får bo där ganska billigt i väntan på annat boende. Tyckte det var helt okey jag med toa och dusch på rummet. Det var stora kök i varje korridor med flera kylskåp. Tv och fri wi-fi så sämre kunde han ju bo. Jättenära skolan var det ju också. Hade ju anmält Uno till Kalix på lördagen men då de började med klass 1 och det ändå var nästan 5 mil dit så orkade jag inte åka. Fick lite sovmorgon i ställer och mer tid med Emil. Lördagsmorgonen började Uno och jag med en lång promenad. Hittade en jättefin gång och cykelväg längs vattnet. Efter frukosten var jag på Ikea och fjällräven och shoppade lite innan jag jagade liv i Emil. Åkte runt lite med bilen och rekade cykelvägar. Två gånger åkte vi in i Finland, lite mysko när allt står på Finska plötsligt! Sedan var vi och handlade lite åt Emil, lunchade och fixade med cykeln. Vid 15 rullade jag mot Härnösand där jag landade på hotellet vid 22.40. Fy vad mör jag kände mig då. Fick krångla med hotellet och be om tidigare frukost eftersom Uno och jag skulle tävla i Timrå. Det fixade dom så klart! Jättefint rum fick jag också med bred skön säng. Lätt värt pengarna med hotell tycker jag, även om det bara blev sova. Det blev i alla fall en skön sömn, jag var verkligen slut. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar