torsdag 23 juni 2016

Effektiva dagar

Har fått otroligt mycket gjort på jobbet de här tre dagarna faktiskt, sånt där man aldrig hinner annars. I tisdags städade vi i förrådet och fick hur mycket plats som helst efter att man sorterat. På kvällen gick jag till skogen och sedan kom Erika och vi tränade lite, Vie och Uno fick köra. Hade ju klippt gräset på måndagen så vi satte upp en ny kombination. På onsdagen tog vi och rensade i förrådet (ute) så att man kan ta sig in  och kolla vad det finns för grejer där. Det blev tomt på barn vid 17 och eftersom jag var förberedd på 18 så satte jag igång i musikförrådet. Borrade och skruvade och fick riktigt bra ordning. Blev inte klar men det var i alla fall en början. Körde ner massa grejer till slöjden. Både sånt jag haft hemma, på fritids och i förrådet ute. Det var en hel del grejer det, var inte hemma förrän efter sju men jag hade inte bråttom till nåt. Hann höra / se Island vinna och Sverige förlora i EM fotbollen. På onsdagen hade vi även grillbuffe eftersom det var Ninas sista dag. Det var så mysigt när vi satt där på förskolans gård, barn i olika åldrar, sommarjobbarna och alla vuxna. Även de som är där och gräver och snickrar blev inbjudna. Snickaren hade visst redan ätit (synd för han) Idag hade vi fest med dans runt midsommarstången (som barnen och Karin gjorde på förmiddagen) och glass med jordgubbar. Hann städa klart musikförrådet också. Så skönt! Nu kan jag vara ledig med gott samvete. 

Vie spanar in allt som Lava gör

Någon som vill ha en stor frysbox skolan vill bli av med.


Nu har ukulelena plats på väggen också.

Stativen har en egen plats, blir så mycket lättare att plocka fram och bort.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar