söndag 26 juni 2016

Helgen

Midsommardagen var nog ännu varmare än aftonen. Det var liksom bastu redan på förmiddan. Vi var och flyttade knäpp-kvigorna och jag gjorde en liten drivfålla eftersom de verkar vara så knäppa. Alla gick igenom direkt och jag var helt chockad. Sedan sprang de i och för sig runt som galningar men de aktade sig i varje fall för tråden. Det kanske har hänt nåt ändå! De kanske inte är helt dumma i alla fall. Det var så fruktansvärt varmt och kvavt när jag var ute med hundarna så jag trodde Kovo skulle dö. Vi såg en älg också, fast ingen orkade bry sig. Strök en massa skjortor åt Emil, det är så härligt när alla är hemma. Mycket tvätt och mat går det åt också! Vi tog in köksoffan efter att jag torkat ur den. På kvällen klöpp jag gräset klart. Fast nu är det dags att börja om igen. Idag var det svalare och jag passade på att gå med gräsröjaren i hundgården. Tränade med hundarna också på eftermiddagen. Vie har fått tillbaka bågarna igen, då det låste sig helt med slalomen häromdagen. Idag såg vi två älgar på promenaden, riktigt nära stigen stod de. Den ena stod bara och blängde på oss men den andra liksom travade iväg lite sakta. Städade på mellanvåningen och sorterade alla mina slöjdpapper. När jag äntligen fått klart med legget så borde det ju vara dags. Nu är det bara alla praktiska uppgifter och garn och sånt kvar. 











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar