tisdag 28 juni 2016

Plötsligt hände det (vallat)

Har hållit på med lite småprojekt någon dag nu. Jag målar lite bommar och tänker ta hem muren och måla också. Sedan håller jag på och stänger lite åt kossorna. Det var väldigt mycket jobb på sista fållan men de kommer bli glada som  attan. Man ser ju där jag har stängt förr hur kul de tycker det är med lite buskar och röja runt i. Nu ska jag bara flytta i en fålla till, sedan är det bara en kvighage och en hästhage kvar för året. Kom mig äntligen för att valla lite också. Det blir bra med mycket nära och lugna jobb. Jag tycker inte det är så kul att valla på stora åkern eftersom de springer så mycket då. Några (2) av tackorna går liksom på sista svängen. Det syns att de blir trötta fort. Salsa fick hämta dem och ta in dem i fållan. Hon var faktiskt jätteduktig sedan i fållan, har jobbat mycket på att hon ska släppa trycket. Det är lustigt när man inte har tränat på länge och det bara sitter kvar ändå. Gick hem med Salsa och gick upp med ungdomarna. Uno var också riktigt duktig men jag har ju tränat honom helt annat än hur Vie fått träna märkte jag. Hon hade väldigt svårt att gå fram mot dom och sedan släppa trycket och gå ifrån. Hon ville helst gå runt dem men hon var lugn och försiktig. Är ju mest det jag får träna med Uno att han ska hålla sig lugn där inne. Roligt var det i alla fall så nu ska vi köra en del eftersom jag har semester. Sedan måste jag börja fundera på om jag ska skaffa några nya får för några kommer jag vara tvungen att ta bort snart.

Lite film på Salsa

Det var en olycka i korsningen och kolla vilka som gillade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar