söndag 12 juni 2016

Två riktigt slöa dagar

På fredagen var det första dan på jättelänge som jag inte hade en massa måsten. Tog de väldigt lugnt och sov länge, åt frukost länge och tog en lång promenad med hundarna. Sedan for jag iväg till banken för jag skulle skriva på lånepappren till nya bilen. Hade med mig en del mynt och satte in pengar åt Jonas också. Det regnade och var jättekallt så jag vägrade att åka iväg med all metall, plast, glas och papper som jag lastat bilen full med. Stack till Segersta och skrev på betyg men fastnade i deras planering. De hade börjat spåna lite inför hösten. När jag kom hem kröp jag under täcket en stund och på kvällen var vi till Bollnäs och åt. Jonas skjutsade mig till Hårga först och sedan hade de fixat skjuts både dit och hem. Så jag drack faktiskt lite vin, det var länge sen det också. 

På lördagen var jag ganska seg, jag förstod att jag skulle bli det efter allt intensivt jobb på slutet. Jag var ut med hundarna och sedan var vi på visning av huset på andra sidan järnvägen. Det var jättegulligt men väldigt mycket att göra på det. Ganska dyrt var det också, men de ska ha aktion där nästa vecka och den är det synd att jag missar för jösses vad mycket fina, gamla grejer det fanns där. Lördagen blev också en ganska slö dag. Det enda nyttiga jag gjorde var att jag plockade ur bilen. Ja, jag sorterade mina jobbpapper också och städade jobbväskan. Tränade med hundarna också, först fick Vie och Salsa träna lite. Efter att jag skjutsat Jonas till Valter och gjort mig av med alla återvinningsprylar i bilen så kom Erika hit. Då körde vi en bana på 25 hinder med Uno och Lava. De var duktiga båda två! 

Antar att de kommer sälja denna sköning på auktionen. PS! En sån önskar jag mig! (Fyller snart 50)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar