fredag 3 juni 2016

Kvällstävlingar i Hudik och varmt för kostym

På Onsdagen var Karin snäll och jobbade lite åt mig så jag kunde åka hem lite tidigare.Stängningen hade jag redan bytt bort mot tisdagskvällen. For till Hudik för 3 lopp med Uno, tror vi diskade oss i allihop men han var i varje fall glad och taggad. Det blir mycket tjuvstarter och slalomfel nu när det går för fort.Vie var med och supportade, hon tog miljön med lugn. Dom är ju väldigt olika, Vie är mjuk, smidig, något reserverad och försiktig. Uno är mer av en bulldozer som far fram liksom :) Dessutom är han ju social i överkant, när Vie och jag jobbar så har hon fullt fokus på mig. Vi tränade lite hopp precis bredvid banan, där skulle jag aldrig våga träna med Uno ens nu. På torsdagen var det ju också så himla fint väder, jag hade 3-4:an från rasten och framåt, vi hade geografi, matte, musik och sista 20 minuterna spelade vi fotboll. Maria och Li var till Alborgen med 5-6:an. På Fritids gick vi till Hypperna och lekte, vi var ganska möra när vi om hem sen. Jonas hade ju bal, det var nästan lite väl varmt för dom. Det var hela 26 grader var det när jag åkte hem vid fem. Hämtade hundarna och for till Hudik för dag två. Jag hann ju inte gå banan i första loppet och tänkte att jag skulle titta på nån, det var bara det att nästan inga gick runt. Fick fråga mig fram hur banan gick, det var ganska svåra linjer där de måste ha bra drag fram och sedan var det trångt in i slalom. Han var galet övertänd och började med att attackera A:hindret med bröstet på vägen upp. Vi fick en massa strul och gick i mål på 25 fel. Gissa om jag blev paff när vi vann, har väl aldrig vunnit en klass på 25 fel utan banvandring förr. I andra loppet gick han så himla bra om man bortser från att den dumma hunden tjyvade och jag satte om honom. Sedan nollade han och gjorde ett jättefint lopp som garanterat skulle ha räckt till vinst och pinne..... så onödigt. Sista loppet var struligt, tror han började bli trött för han hoppade på mig och hade sig, tror vi gick runt med typ 15 fel eller så.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar