fredag 15 september 2017

Äntligen tillbaka

På måndagen var jag ju ledig och utan att slita ut mig så kunde jag i alla fall städa huset. Byggde även ut fårens hage då det var så himla gott gräs där nu, de blev glada så klart. Var till Bollnäs och besiktigade Jonas bil (eller min, är ju jag som står som ägare på den) Passade på att handla grejer till Hallen, sånt man kan köpa alltså. Även om jag varit trött och sovit dåligt hela veckan så var det skönt att vara tillbaka på jobbet. Har saknat alla unga människor och framförallt så har jag saknat mina kollegor. Har nog världens roligaste jobb! Tisdagen blev väldigt lång då jag började dagen med att hämta gubben på Volvo och på kvällen var jag på sektormöte. Tog med Vie upp så hon fick köra balansen på klubben. Hon ramlade ju av i mörkret i Frövi och i Haninge var hon rädd för den. På klubben nu gick det hur bra som helst i alla fall. Var jätteskoj för det körde igång både rallykurs och en valpkurs. Alltså hur söta kan inte valpar vara liksom? Träffade bland annat världens sötaste golden. På onsdagen hade vi skoljogg vilket var ganska bra då man fick friskvård på köpet liksom. Joggade / gick två varv eftersom jag var stärkt efter min senaste joggingupplevelse i Haninge skogen. Tur jag hade ombyte med mig eftersom jag stängde sedan. Resten av arbetsveckan bara susade iväg, äntligen fick jag sjunga med gullungarna på förskolan också. Och äntligen drog sista gängen igång med sina ordinarie lektioner. Torsdagen bjöd på ett härligt regnväder vilket mest gjorde att det var byte av kläder hela dagen. På kvällen gick jag förbi Hallen och körde balans och sedan en kort övning på två hinder. Tränade både ut kommandot och bakombyte. Älskar just det att bara köra någon liten grej. Om det inte varit för att jag sover dåligt på nätterna så var ju detta en kanon vecka. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar