fredag 8 september 2017

Pang! Där fick de mig att falla

Kände mig faktiskt lite gladare igen tills detta dök upp. Dessa minnen på Facebook tar snart kål på mig. Inte så mycket just för de står där och pekar finger åt mig. Det beskriver nämligen relationen jag haft med dessa. Lite glatt, ytligt men ändå så pass att jag hade ordnat med resan. Bokat hotell och flyg och så.
Tänkte just på detta inlägget som dök upp idag och är från 2014, alltså tre månader efter att Olle lämnat oss. Jag förstår verkligen inte vad jag gjort för att förtjäna deras hat. Jag har en vän eller jag vet att jag har fler men den här vännen är den enda som har stöttat mig offentligt. Som har vågat sagt till dessa att hon tycker att det dom gör mot mig är fel. När min vän pratar med dem i Frövi så förklarar de andras tystnad med att de håller med dem. Jag har tolkat de andras tystnad som att de inte vill bli ovän med någon. Fast det mest förbryllande som kommer upp när hon pratar med dem är att: De försvarar sitt beteende genom att skylla på att jag ska må dåligt och har tappat greppet. Det ska alltså bero på att jag inte kommit över Olle ännu, det som händer 2017. För att i stället stå till svars för sitt eget handlande så ska de lägga över det på mig också. Ett ganska fegt sätt att minimera sitt egna ansvar. En säger också när min vän pratar med dem att jag sagt att hen är ond. Fast det har jag inte sagt, jag skriver det i ett personligt meddelande där jag beskriver min icke relation till denne. Det är efter en lång konversation där jag känner att det är mer givande att diskutera med en guldfisk. Jag får ändå inga svar på mina frågor.

Hade ju inte tänkt svara nåt mer men nu kunde jag inte låta bli. Har inte gnällt på nån som inte vill göra nåt bara dom som hindrar oss andra. Sektorn är också informerad ****************** och det har jag ju förstått nu att dom läcker som ett såll. Fast det där spelar egentligen ingen roll. Jag köper inte din förklaring till bortplockandet på fb hur som helst och egentligen är det ointressant. Det enda som är intressant är att du gör det och vilken tillfällighet ****** också gör det i samma veva. Bland över 670 vänner så väljer du aktivt att plocka bort mig för att du inte vill se mina inlägg. Jag är faktiskt ganska tacksam över att få reda på ditt rätta jag så jag liksom inte som de andra går runt och tror att du är en god människa. Jag tycker du är en falsk person som kliver över folk och ljuger för att få din vilja fram. Jag har lärt mig ett nytt uttryck på sistone "en relation kan också vara en icke-relation". Jag bestämde redan då att jag aldrig mer ville ha nåt med dig att göra. Jag svarade bara nu för att du skrev. Från mitt håll innebär det att jag inte kommer gå någon ********** och inte några av mina närmaste heller. Förmodligen kommer det ********* också. För just nu tycker jag till och med att det känns osmakligt att köra runt *********** Så illa är det! Så om du håller dig därborta *********** och bara kontaktar mig i form av webbmaster så ska det nog gå bra. 

De använder dessutom detta privata meddelandet och beskriver det som att jag ska ha talat illa om hens familj i ett inlägg när de i juli spikar sig själv i foten. En annan ska också ha sagt till min vän, att om hon hade läst det som jag skrivit i vår sektorgrupp så skulle hon också hålla med dem. Vilket också är intressant då denne person hoppar ur i mars och inte ser inläggen efter det. Det finns ett till problem med att hänvisa allt till mina sk obehagliga inlägg. Det är det att rättigheterna till mina texter äger jag. Det finns en yttrandefrihet i detta landet och var jag väljer att publicera mina texter är mitt val. Men nu tänker jag i alla fall skriva det jag aldrig sagt innan. 

De är onda människor och mår jag dåligt nu så beror det bara på dom. Och eftersom deras enda syfte verkar vara att såra mig så Grattis! Nu har de fått mig att vackla en liten stund. Men bara en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar