söndag 10 september 2017

Ny branch?

Skulle ju hjälpa till på klubbens spårtävling. Var i köket och det har man ju viss efarenhet av men blev också utkastad som skrivare åt några jyckar. En gång för länge sedan körde jag faktiskt lite spår med Ville. Han blev väl uppflyttad från appellen men sedan blev det inget mer. Lydnadschampion blev han i alla fall. När jag stod där och skrev åt domaren alla kända begrepp som tränger, kommando och position så kom jag ihåg att jag varit skrivare många gånger förr. Att jag också varit tävlingsledare i nåt sammanhang. Men mest kom jag att minnas att det var en ganska härlig känsla det där också ibland. När man hade den där fina kontakten som man faktiskt kunde ha ibland. När han bara såg konen, rutan och bara smack låg i den. Åhh vad jag älskade den hunden! Inte bara på agilityplanen utan överallt. Han var en på miljonen tror jag. Så om jag får tråkigt framöver med all min nyvunna fritid kanske det blir en återdebut på lydnadsplanen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar