måndag 11 september 2017

Konstig känsla

Fast den logiskt tänkande delen av min hjärna säger att jag ska skita i de där som inte gillar mig så fungerar det inte så. Att se på saken som att det är de som valt bort mig, klubben och Hundhallen, alla tre arenorna faktiskt. För det är ju faktiskt dom som har dragit det dit vi står idag, det är inte jag. Att göra det är lätt i tanken men fungerar inte i mitt dagliga liv. För trots detta logiska tänk så beter jag mig som en mussla och sluter mig i mitt skal. De begränsar mitt på det sättet att jag inte längre vill vara social och snacka med folk på samma sätt som förr. Jag vill heller inte handla på vissa ställen längre bara på grund av att jag skulle kunna ha oturen att träffa på någon av dem i så fall. De har tagit bort en del av min personlighet för jag är ju allmänt känd för att kunna surra med de flesta liksom. Min hjärna lägger mycket energi på att analysera ett grattis på klubbens facebooksida. Ett grattis från nån som har plockat bort mig som vän på fb två månader tidigare. Både hen och jag vet ju att hen gjort det, jag har tolkat det som att hon inte gillar mig och så ändå ett grattis. Det står där och pekar finger åt mig bara. Det är en slags psykisk misshandel som jag inte kan förklara riktigt. Jag tolkar det bara som att det ska då inte synas utåt bland våra gemensamma vänner att det är något otalt mellan oss. Så även om jag inte tagit direkt fysisk skada så har det skadat mig psykiskt. Jag har rannsakat mig själv till vansinne de senaste månaderna och kommit fram till att: jag har ett fungerande arbetsliv och ett fungerande privatliv. Jag har aldrig någonsin upplevt att jag har haft samarbetsproblem med någon alls förr faktiskt. Då har jag ändå ganska många års högskolestudier bakom mig då man blivit ihopsatta i grupper hur som helst. Då kommer jag också fram till slutsatsen att hela den här konflikten kan inte bero på mig. Klart jag har en del i den men jag får ju aldrig veta på vilket sätt för det kan ju ingen vara så vänlig och tala om för mig. Från ett annat håll så skriver någon att det är tjafs i klubben, tjafs i privatlivet, tjafs på jobbet och då funderar jag om den har rannsakat sig själv på samma sätt. För är det tjafs på precis alla nivåer så kanske man har en del med det själv att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar