tisdag 5 september 2017

Haninge

For till Haninge och tävlade med dogsen. Kul för att Barba och Stella kom och kikade. Gillade upplägget på lördagen då jag inte behövde åka hemifrån förrän vid 9.30. Sedan var det väl inte så mycket att hurra för då det gäller resten. Inte speciellt bra priser, eftersom jag lyckades vinna en hoppklass på lördagen med Uno så vet jag det. Det var dock ett lopp med fem fel. Salsa körde också ett skapligt 5 fels lopp på lördagen annars var det mest disk. Det var typ 1-4 hundar runt bara, banorna var inte ens utmanande. Jag tycker alltid jag brukar komma hem full av inspiration och nya träningsideer men den här gången var det inget som tilltalade mig alls. Det var fula fällor och inga linjer alls, mycket runt och maxade hinder. På flera ställen fanns inga vägval och av säkerhetsskäl var man tvungen att välja den längsta vägen. Det gynnade liksom de hundar som travade runt banan. I sista loppet på lördagen började till och med Salsa misströsta. Hon frågade hela tiden och blev så otroligt osäker. Hon brukar ju ändå klara av ganska stora svårigheter men till och med hon tappade sugen. På söndagen var det två agilityklasser först så då körde bara Uno och Vie. Till sista hopploppet var salsa i alla fall galet taggad igen. All osäkerhet från lördagen var som bortblåst och trots att det inte gick hela vägen så gjorde hon ett superfint lopp. Tog ett hinder från fel håll tre hinder från slutet. Även om själva tävlandet inte gick så bra så var det en skön helg ändå. Vi bodde på ett jättefint och fräscht hotell. Det enda som var lite skumt var att det pågick en bröllopsfest där. Så nör jag ramlade in lite småskitig med stor ryggsäck och tre hundar så mötte jag brudparet i foajén. På lördagskvällen åkte jag till Vega och spanade in Sara och Håkans gamla hus. På söndagen traskade jag iväg efter ett spår och när jag äntligen fick på gps:n så var jag 43 minuters gångväg från klubben. Jag tror inte jag joggat sedan jag gick gymnasiet men det fick jag göra nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar