lördag 23 september 2017

Stoppa Pressarna!

Är det någon mer som varit med om det att man ställer en fråga och får ett svar som gör att man bara får fler frågor? Nu när detta äntligen börjar lida mot sitt slut så funderar jag fortfarande på vad orsaken eller syftet med allt detta ska vara. En vän säger till mig, det finns ingen orsak, du måste sluta leta. Det är enkelt i tanken men otroligt svårt på natten när hjärnan jobbar själv. Det är utom min kontroll och om det nu inte finns någon orsak så återstår ju bara den nakna sanningen att syftet varit att knäcka mig personligen. I hela nio månader har jag känt mig motarbetad och utsatt av dessa personer. När min vän pratar med dem i Frövi så säger de bland annat att om hon skulle ha läst allt som jag har skrivit så skulle hon också hålla med dem. Det som är intressant med detta är att det kommer från en av de två som hoppar ur gruppen i mars. Det handlar alltså om något av nedanstående inlägg.

Obehagligt inlägg nr 1. Varning för känsliga läsare!!!!
Karin Spännare
den 8 januari
Hejsan!
Jag känner att jag måste lyfta en sak innan jag går ur sekten förlåt sektorn... Det är ett litet frö som växt sig till en klump i magen på mig, jag måste få lyfta detta. Jag blev med av en anledning, att jag inte vill att agilityn ska dö ut på vår klubb. Har inget behov för egen del av att det finns en bana på klubben. Men som medlem har jag rätt att träna på brukshundklubben och dess hinder och bli inbjuden till klubbens aktiviteter.
Tre saker jag tänkt på de senaste veckorna. 
1. Det är jättekul att träningsgruppen blev så många och kom igång men om man som ny medlem vill hoppa på finns ingen information om detta. Det togs liksom in anmälningar innan och sedan är det liksom kört, ända till mars. Ingen man kan kontakta på hemsidan heller.
2.När träningsgruppen arrangerar sån här typ träningstävling "tomtehoppet" borde man ställa sig frågan om det är något man kan annonsera om för alla medlemmar. De som inte varit med och delat på hyran kan ju få betala en 20:a så blir det lite pengar in i stället. Är ju bara och se till mig själv som inte ville vara med på gemensamma träningarna men banträning är jag riktigt intresserad av.
3.Sedan vet jag inte om ****** kursen är på eget bevåg av ****** och då får ju hen bjuda in vilka hen vill. Men är det tänkt att klubben (sektorn) är arrangör så måste man väl annonsera på typ hemsidan. Nu vet ju ett helt gäng som tävlar för Bollnäs (eller jag vet i alla fall två J) inte ens om att hen kommer..... De har inte ens fått chansen att anmäla sig på åhörarplats.
Jag tänker att sektorn måste jobba för alla medlemmar, som det är nu blir det som att sektorn ordnar grejer för sektorns medlemmar bara. Om vi fortsätter arbeta på detta sätt så förstår inte jag hur vi ska locka "nya" till oss. Agilitysektorn måste ju arrangera grejer som är öppna för alla medlemmar. Om ni tycker att jag är helt ute och cyklar så säg ifrån, men jag känner inte att det här är rätt sätt för mig att bevara agilityverksamheten på klubben.

Jag blir efter detta tillfrågad om att sitta med i styrelsen och eftersom jag faktiskt äntligen har tid så säger jag ja. Efter mitt första styrelsemöte får jag en ganska klar bild över varför det är som det är på vår klubb. Då skriver jag mitt nästa inlägg.

Obehagligt inlägg nr 2. Varning för känsliga läsare!!!!

Karin Spännare
den 17 mars

Jag sitter ju i styrelsen nu och efter ett möte där så förstår jag lite mer varför vi (agility folket) hamnar i detta läge som blev i höstas. Det var när ingen ville sitta i sektorn och styrelsen hotade med att låsa in hindren. Innan man börjar gapa om inlåsta hinder, indragna SM bidrag eller varför styrelsen inte vill upprusta hindren bör man ställa sig frågan: Vad har jag gjort för klubben? Vad kan jag bidra med? Vissa år kanske man inte kan vara så aktiv p gr av jobb, barn eller andra skäl. Men man borde kunna turas om! Det är ganska många av de agilityverksamma som aldrig dragit lasset av att suttit i styrelsen, någon sektor eller haft kurs. Dessutom har man två år i rad lagt en minusbudget och verkar inte direkt intresserade av att dra in pengar ens till sin egen verksamhet. Så jag förstår faktiskt styrelsens syn på det hela. Grejen är ju att det alltid finns något att bidra med i en klubb. Jag kanske inte kan ha kurs men jag är en ganska bra webbmaster. Att vara i köket eller hjälpa till på fixardagar kan ju alla. Det är liksom på hela den grunden en förening vilar men många föreningar vittnar om att det blir allt svårare och få folk att engagera sig. Jag har gott samvete, jag känner att jag dragit mitt strå till klubben. Har du?

Strax efter detta hoppar 2 av dem av sektorn och går ur vår grupp. De är också dessa två som sedan i början av juni tar bort mig som vän på fb, jag är väldigt förbryllad över det för jag har inte ens skrivit mitt tredje inlägg ännu. Jag har alltså ingenting med de två att göra just då, jag misstänker dock att det har med ett annat ärende att göra. Jag tycker också under våren att det är väldigt trögt att komma vidare och har en känsla av att flera av de som valt att stanna kvar i sektorn motarbetar. Främst mig förstås men det drabbar även de övriga som sitter kvar i sektorn, de jag inte har några problem att kommunicera med. Jag tycker sektorn fungerar dåligt, allt går långsamt och jag vill sätta igång med grejer. Skriver då mitt tredje inlägg som blir det som slut få dem där att visa inte bara mig var de står utan även dom och de andra också.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar