fredag 22 september 2017

Intensiv vecka

På måndagen lekte jag en hel del med gubben. Vi plockade undan pump och elaggregat på andra sidan vägen. Lagade staket och klöpp lite gräs. Det var blött och eländigt men långt så det var bara att passa på. Jag var och halmade åt fåren, bytte vatten. Snurre kom hem och käkade lunch och lånade tvättmaskin. På eftermiddan var jag ganska trött blev sittandes framför tv:n och kollade på nån barnfim som handlade om hästar. Gick och la mig riktigt tidigt men kunde som vanligt inte sova. Det är ju sjukt att det inte bara ska gå. Vågade mig äntligen upp på vågen och jag vägde bara 48 kg nu. Skickade upp gubben och väga sig på den samme. Han kom tillbaka upprörd över att vågen visade fel, han vägde nämligen för mycket. Måste kanske kolla upp det där, fast jag känner mig ju så pigg. Tror Salsa sympatiserar också för hon blir då bara smalare och smalare hon. På jobbet har det varit bra, full fart hela veckan med lång dag på onsdagen. Tänkte gå till Hallen på torsdagen men orkade inte, gick bara förbi. Idag fredag slutade jag halv 4 och orkade mig faktiskt dit. Satte upp fyra hinder och en lång tunnel. Tränade bakombyten, fram och kom hit. Vi hade nåt att fira också tyckte gubben så vi käkade stubbe.
Tog en häftig bild på Vie och Salsa på promenaden en morgon. Ser ut som lilla bitchens huvud växt ut ur Vies rumpa. Också en sorts snigel i ögat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar